Siti1995
TypeRegistered User
Member sinceMarch 2020
Website 
LocationMalaysia
Profile views40
Assalamualaikum.. wbt.

Pada tahun 2016 saya telah membeli sebuah motorsikal jenama denmark dari singer. Pembayaran ansuran jalan seperti biasa sahaja sebelum ini. Tapi pada 2018 suami saya telah terlibat dalam kemalangan jalan raya. Dan motorsikal itu hancur teruk. Alhamdulillah suami selamat.

Selama dua tahun ni saya hanya bayar besi buruk sahaja. Motorsikal langsung tak boleh repair. Suami pulak tak buat report pun pasal eksiden tu. Jadi tak boleh claim insuran.

Suami saya dah lama lepas tangan macam tu je. Cakap saya kena bayar sebab motor tu atas nama saya. Mula-mula okay saya ikut. Tapi kalau dah semuanya saya yang tanggung saya jadi fade up. Sekarang saya ada krisis rumah tangga tak mampu lagi nak bayar. Tunggakkan sahaja sudah 1000 lebih.

Saya tahu biasa kalau tak bayar SINGER akan tarik motor je. Kalau motor pun dah hancur, diorang nak tarik apa?

Dan apa patut saya buat?
0 Answers   1 Questions
This user has not answered any questions   View all questions this user asked
0 Comments   0 Votes Cast
 
all time by type
0 Helpful votes