Advertisement

ancaman dari cintai Malaysia

156 Views  ⚫  Asked 7 Years Ago
asked on Feb 20, 2011 at 05:31
by   bulat
dalam selasa 15feb2011 yg lepas saya dapat panggilan dari seorg wanita yg menyatakan dia dari cintai malaysia. pada mulanya dia ingin menghantar kad yg baru iaitu yg di upgrade. dan akan dikenakan cas. saya menyatakan tidak mahu. kemudian dengan nada kasar beliau menyatakan tidak boleh batal keahlian. macamana hal ini boleh berlaku sedangkan tidak mendapat persetujuan dari saya. kemudian saya terus meletakkan panggilannya kerana sibuk bertugas. tidak berapa lama kemudian dia call semula dan terus menyatakan kalau saya tidak bersetuju saya akan dikenakan yuran tahunan rm800 setahun dan dia terus meletakkan panggilan tersebut. sekarang saya amat tertekan dengan kejadian tersebut. sekiranya hal ini terjadi , saya akan dibebani hutang. syarikat ini macam along ke? memeras ugut orang. tolong la ambil tindakan segera. saya masih memnyimpan no tersebut: 0123310855
0 had this question
Me Too
0 favorites
Favorite
[ share ]
2 Answers

answered on Apr 25, 2012 at 05:57
by   CINTAI MALAYSIA
give ur email i will tell u the true about this cintai malaysia
0 found this helpful
Helpful

answered on Apr 30, 2013 at 01:17
by   Muz Jitra
Rupanya ramai yang terkena..ingatkan kami saja. Cerita saya lebih kuranglah. Isteri saya ditipu oleh syarikat haram Cintai inilah pada tahun lebih kurang 2007 macam tu..kami dah berpindah dari KL ke Kedah. Memang saya dah lupa langsung kad Cintai. Sekali pernah guna pergi Cameron Highland...pastu bila nak guna lagi pihak hotel cakap kad Cintai takleh pakai. Apa daaa...oklah tu kan...tup-tup bulan Mac 2013..bayangkan dah berapa tahun tu dari 2007 hingga 2013...mereka telefon isteri saya beritahu nak saman sebab tak renew kad. Tak lama lepas tu, isteri saya pass nombor saya kat budak Wanie tu. Saya tanya dia baik-baik...sebab apa kami nak kena saman? Apa kesalahan kami buat. Soalan kedua, mana pergi surat agremeent yg isteri saya tandatangan dulu. Saya minta dia emelkan kat saya sebab saya nak tengok klausa mana yg mengatakan bahawa kad haram jadah tu adalah seumur hidup dan kalau pelanggan tak bayar kena saman. Alasan budak Wanie tu...emel dia takleh guna. Apa ke haram jadah company besar emel pun jahanam...!Dia cakap kami kena bayar RM599 kalu nak batalkan kad tu. Dua tiga minggu lepas tu, dia faks satu surat yg minta kami bayar RM 599 kalu nak stop atau nak terminate kad tu. Yang celakanya tu, dalam tempoh 2007 hingga 2013, sekali pun syarikat anak haram ni tak pernah hantar sebarang surat yg beritahu bahawa kami kena upgrade ke menatang hapa ke...tup-tup tiba-tiba anak haram tu nak saman kami. Dia telepon saya dua kali. Kali yang last pada hari ini 29 April 2013, saya sekali lagi minta dia emelkan agreement antara isteri saya dgn company tu...Masil lagi alsan yg sama. Kali ni saya dah tak boleh sabar..terus saya anak haramkan dia...saya tunggu dia hantar surat saman. Persoalannya, atas dasar apa dia nak saman kami? saya akan bawa kes ini ke pihak polis dan tribunal tuntutan pengguna. Marilah kita sama-sama ambil tindakan ke atas syarikat yang tidak bertanggungjawab ini. Jika ada sebarang persoalan bolehlah emel saya di cikgumuzaffar@gmail.com. Saya amat mengharapkan kita semua yang terkena ini dapat bersatu dan buat tindakan sewajarnya.
0 found this helpful
Helpful

Your Answer





By posting your answer, you agree to the privacy policy and terms of service.